HTML

Cipőt a cipőboltból

A Nemzeti Sorsjáték ( továbbiakban NS ) célja, hogy – a szándékkal összeegyeztethetetlen kivételektől eltekintve – minden magyar állampolgárnak esélyt nyújtson anyagi helyzetének egyszeri feljavítására ill. stabilizálására.

Friss topikok

Linkblog

Válasz

2009.06.15. 21:53 Bárány János

 ( Cikkének  csak  az  engem  is  "érinto" részére  reagálok. )

A  politikai  tudatosság  kérdésébe  most  nem  megyek  bele, röviden  irtam  már  róla  a  blogomban.

Azt  azonban  biztosan  állitom  önnek, hogy  egy  politikai  kampányt  nem  ösztönösen  épitenek  fel

és  a  hatásmechanizmusát  többszörösen  és  a  lehetséges  legmélyebb  szintig  felmérik, jobb helyeken

ellenőrzik  is. Mondom  ezt  némi  tapasztalattal  a  hátam  mögött, hiszen  kettőnek  is tevékeny  résztvevője  voltam, igaz, ez  nem  tegnap  volt.(84 Reagan, 94  MDF, bár  ez  utóbbiban  csak  annyi  "szerepem"  volt, hogy  - néhány  dolgot  leszámitva - amit  javasoltam, annak  megcsinálták  az  ellenkezőjét.)

Ön  azt  irja, hogy  akik  szerint  az  SZDSZ  plakátjai  hozták  fel  a  Jobbikot, azok  paranoidok, mellékesen  pedig  röhejesek. Annyiban  önnek  igaza  van, hogy  nem  csak  az  SZDSZ  plakátjairól  van  szó, hanem  az  ezt  megelőző  húsz  évrol  is. (Természetesen  másról  is,  ezt  azonban  most  idő  hiányában  nem  részletezem, maradjunk  a  plakátoknál.)

Nem  gondolom, hogy  újat  mondok, hiszen  ön  sem  ma  kezdte  a  szakmát, egyezzünk  meg  tehát  abban, hiszen   PR  ABC-ről  van  szó, hogy  egy  párt  ismertségi  mutatói  és  a  rájuk  leadott  szavazatok  száma  között  összefüggés  van.

Márpedig  ez  az  összefüggés  annál  szorosabb, minél  újabb  egy  politikai  szereplő. PR  szempontból  tehát  egy   "friss  erő"  felfuttatásának  első  lépcsője  a  párt  ismertségi  szintjének  emelése. Ez  közhely. Az  olyan  plakát, amelyen  egy   rendkivül  alacsony  ismertségi  szintű  párt  "szimbóluma"  együtt  jelenik  meg  egy  kiemelkedően  magas  ismertségi  fokkal  rendelkező  politikai  párt  szimbólumával  az  egyértelműen  a  kevésbé  ismert  pártnak  kedvez, hogy  finoman  fogalmazzak. Ezt  azonos  ismertségi  szint  esetén  negativ  reklámnak  nevezhetnénk, az  SZDSZ-Jobbik  párositásban  ez  értelemszeruen  és

hatásában  az  "ismeretlen"  felhozását, magyarul ismertségi  szintjének  növelését  eredményezi.

A  piacon  már  jól  ismert  mosóporok  "összehasonlitó"  reklámjaiban  a  negativ  "szereplő"  azért márkátlan  doboz, mert  beperelhetik  őket. De  ha  ez  nem  lenne  "tilos", akkor  sincs  az  az  épeszu  ügynökség, amelyik  egy  a  piacra  betörni  szándékozó(!!!), még  alig  ismert  konkurens  árut  feltenne  a  plakátjaira. Ön  soha  nem  fog  olyan  reklámplakátot  látni, amelynek  egyik  oldalán  egy  párásan  csillogó  Coca  Cola-s  üveg  látható, a  másikon  pedig  egy  - mondjuk -  most  piacra  dobott, koszos  üvegben  lévő  agyagsárga  lötty, amely  szimbólikusan, de  félreérthetetlenül  utal  a  másik  termékre.

(Ennek  akkor  volna  értelme, ha  az  ismertségi  szintjük  közel  azonos  lenne, de  ez, mint  mondtam, "büntetendő"!  Egyébként  a  fenti  példával  nem  a  két  pártot  minősitem. Itt  az  ismertségi  szintről  és  a  negativ  reklám  megjelenitéséről  van  szó!)

Ilyen  alapvető  hibát  egyetlen  párt  sem  követ  el. Ez  tudatos  döntés  volt. De  van  itt  más  is,

többek  között  az  SZDSZ  húsz  éve  folytatott  politikája!

Mint  irtam, a  Jobbik  a  bejutási  küszöböt  előbb-utóbb  elérte  volna  plakátok  nélkül  is, aminek  okait  a  hét  éve  kormányzó  pártok  politikájában  kell  keresni. Ezt  megirta  ön  is, nem  részletezem, de  a  húsz  éve  tartó, minden  pitiáner  és  a  világban  mindenütt  előforduló  egyedi  esetekből  általánositott

fasiszta, náci  Magyarország-kép  felfestésében  az  SZDSZ  szerepe  elévülhetetlen. Száz  oldal  is  kevés  lenne  a  felsorolásához. Egyetlen  dolgot  azért  hadd  emlitsek. Nemcsak  akkor  kell  hivatkozni  a  nyugati  demokráciákra, meg  elhatárolósdit  követelni, amikor  a  félnótás  Szabó  Albert háromtagú  kis  csapata  masirozik, vagy  Bácsfi  Diana  négytagú  tömege  ellepi  az  utcákat, hanem  akkor  is, amikor  például  az  a kérdés, hogy  Nyugaton  mikor  szoktak  lemondani  a  kormányok. Vagy  tud  ön  egyetlen  demokratikus  országot  is  emliteni, ahol  az  öszödi  beszéd  "kiszivárgása"  után  a  kormány  a  helyén  maradhatott  volna?

Nem  szaporitom  a  szót.

Amikor  az  SZDSZ  húsz  éves  politikája  következtében  már  minden  hitelét  elveszitette,  ráadásul

a  mai  napig( L. a  kint  is  vagyok, bent  is  vagyok  cimű  átlátszó  és  primitiv  játékot)  letagadhatatlan  és tevékeny  részese  annak, hogy  Magyarország  itt  tart, ahol  tart, akkor  előáll  egy  plakáttal, amelyen  egy  a  - szavazóbázisát  tekintve -  semmilyen  értelemben  sem  rivális(!!!), nem  túl  ismert, de  amennyire  ismert, az  is  neki  köszönhető,  pártot  emel  maga  mellé, hogy  válasszatok, ő  vagy  én! Ami  azt  üzente  a  társadalomnak, hogy  ha  engem  választotok, akkor  tovább  folyik  a  rasszistázás, fasisztázás, nácizás, mondjuk  a  közbiztonság  javitása  helyett.  Mindezt  egy  válság  közepette, amikor  már  minden  közvéleménykutatás  jelzi, hogy  " a  bárki  csak  ne  az  SZDSZ-MSZP"  hangulat  a  mérvadó  az  országban. Ez  persze  mellékszál  és  nem  is  elemzem  azt, hogy  (de  megjegyzem)  pszichológiai  értelemben  hogyan  is  reagálhat  egy  ilyen  válaszás  elé  állitott  "átlagpolgár", akit  a  válság  mondjuk  érzékenyen  és  közvetlenül  érintett. Márpedig  ilyenek  sokan  vannak! A  helyzet  ugyanis  az, hogy  a  plakáton  -  a tömegek  számára  legalábbis -  a  "válságba  taszitó"  és  az  arra  "megoldást  kináló"  áll  szemben  egymással. Hogy  ez  a  "megoldás"  több  mint  hamis? Az  hát! De  mint  mondtam, az  alternativa: a  további  rasszistázás, fasisztázás  és  nácizás, megoldások  helyett.  (És  akkor  még  egy  szót  sem  szóltam  az  állandó  privatizációs  "ötletelésrol", a  kiszervezéses  államtalanitásról, az  állam  rossz  gazda  cimszó  alatt  a  veszteségest  megtartó, a  nyereségeseket  magánkézbe  juttató  koncepcióról, valamint a  hülyék  vagytok, mucsaiak  vagytok, magyarkodtok  szövegekről, vagy a  válság  kellős  közepén  forszirozott  Holocaust-tagadást  tiltó  törvényről, stb., stb., amelyek  egy  része  nemcsak  személyükben, de nemzeti  önérzetükben  is  sértik  a  társadalom  tagjait, más  részükkel  pedig  döntő  többségükben  nem  értenek  egyet, köszönhetően  - többek  között -  a  korrupciós  ügyek  sokaságának. )

Mindenesetre  a  "sugallat"  szerint  a  fentiek  között  kellett  dönteni.

Ez  persze  egyszerűsités  a  javából, de  sajnos  nincs  időm  "regényt"  irni.

A  politikában  ritka  a  véletlen, kampányban  meg  még  annál  is  ritkább! Egy  kampány  a  politika

egyik  legtudatosabban  megtervezett  és  végrehajtott  tevékenysége. A  Jobbik  ismertségi  szintjének  SZDSZ-es  plakátokkal  való  emelése, visszatekintve  az  elmúlt  két  évtizedre, logikus, még  akkor  is, ha  a  "siker"  mértéke meglepte  azokat  is, akik  a  politikájukkal  és  végül  a  kampányukkal "kikovácsolták." Félreértések  elkerülése  végett, én  nem  vagyok  Fideszes, hozzám  az  Antall  politikája  állt  és  áll  közel, de  mi  sem  bizonyitja  jobban, hogy  ez  egy  tudatosan  megszerkesztett  elem  volt, hogy  azóta  is  a  szélsőjobboldali   veszélyről  szól  a  nóta, no  meg  a  vele  összemosott  Orbánról, miközben  mindenki  pontosan  tudja, hogy  ezt  a  két  részletben  felépitett  "problémát"  csak  egy  jobboldali  kormány  lesz  képes  kezelni.

(A  két  részlet: a/  a  kormányzati  politika  megalapozza  az  "igényt" (ti.  egy  radikális  pártra)

                        b/  biztositja  az  ismertség  megfelelő  szintjét  (ti.  a  radikális  pártét)

Sajnos  ettől  függetlenül  bebizonyosodott, hogy  a  kétharmad  még  igy  sincs  "kivédve"! 

Mit  jelent  ez?!

A  szerintem  elkerülhetetlen  új  választások  további  halogatását  és  ezzel  a  Jobbik  további  erősitését.  Nincs  itt  semmilyen  paranoia. A  röhögésre  pedig  semmi  okunk.

üdvözlettel  Bárány  János

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cipotacipoboltbol.blog.hu/api/trackback/id/tr451187596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása